Po necelém roce příprav (žádost o stipendium, výběrové řízení, zařizování víz a konečně zakoupení letenky) nadešel den D. Asi by bylo vše jednodušší, kdybych poprvé a naposledy neletěl letadlem v 7 letech - mohu vás ujistit, že po 18 letech jsem si ze všech letištních procedur nepamatoval zhola nic. Protože má navíc let do USA svá specifika a na přestup v Amsterdamu jsem měl pouze 1 hodinu, pokusil jsem se co nejlépe informovat a připravit i na nenadálé situace. Vše nakonec dobře dopadlo a po bezmála 18 hodinách cestování jsem už seděl ve zbrusu novém černém Lincolnu Navigator, který mě dovezl až na místo, kde mám strávit nadcházejících 5 měsíců.
|  | 
| Letiště Václava Havla - v tranzitní zóně si bylo možné zpříjemnit čekání hrou na klavír, který tam byl umístěn v rámci projektu Piána na ulici. Protože byl klavír umístěn před prosklenou stěnou směrem k letištní ploše, bylo možné při hře sledovat přistávající a vzlétající letadla. | 
|  | 
| "Fronta na maso." | 
|  | 
| Zavazadla dostávají při přepravě pěkně zabrat. V důsledku letu z Irska kufr mé sestry téměř přišel o kolečko. Po sofistikované opravě jsem se rozhodl tentýž kufr vzít s sebou do USA. Jaké bylo moje "překvapení", když jsem si ho v vyzvedl v Atlantě - urvané nebylo jenom další kolečko, ale s ním i celý jeden roh mého plastového kufru. Že obsah zavazadla "nevyhřezl" ven, za to vděčím pouze šikovné práci zaměstnanců letiště, kteří mi kufr kolem dokola obalili celofánovou folií. | 
|  | 
| Let do Amsterdamu zajišťoval Boeing 737 nizozemské společnosti KLM. Na jeho palubě jsem se cítil podobně jako v autobusu Student Agency... | 
|  | 
| Boeing 777 s rozpětím křídel 61 metrů a doletem 11 800 km měl zajistit svým více než 300 pasažérům bezpečnou cestu do zámoří. Při svých 300 000 kg dosahuje  rychlosti až 900 km/h. Vzdálenost 7 000 km, která dělí Amsterdam a Atlantu, překonal za cca 9 hodin. | 
|  | 
| Protože mi systém (nebo ten milý pán na odbavovací přepážce?) přidělil sedadlo u okénka, měl jsem celou cestu zpestřenou o nádherné výhledy na křídlo a proudový motor letadla - nic jiného totiž většinou pro tmu a všudypřítomné mraky nebylo vidět... | 
|  | 
| Amsterdamské Schiphol Airport. | 
|  | 
| Během cesty bylo možno na výklopných monitorech sledovat aktuální informace týkající se letu. Z výšky bezmála 11 000 metrů mohli cestující sledovat "krásy" noční Velké Británie, jižního cípu Grónska, východní Kanady a  USA. | 
Uvádím pár odkazů, které mi byly pomocí k přípravě na cestu do USA:
- www.skyscanner.cz , www.kayak.com a matrix.itasoftware.com - vyhledávače nejlevnějších poskytovatelů letenek
- www.klima.cz - učitečné informace před cestou do USA
- www.cestovani-po-usa.cz - užitečný web, který obsahuje mnoho informací
- www.tsa.gov - stránky Transportation Security Administration obsahují důležité informace o procedurách po příletu, povolených a nepovolených položkách
- www.mzv.cz - stránky Ministerstva zahraničních věcí ČR věnované USA
- czech.prague.usembassy.gov - stránky ambasády USA v ČR
- www.american.edu a www.internationalstudentinsurance.com- tipy pro úspěšnou žádost o vízum
- usa.jpavlik.cz - článek o cestě do USA (zmeškání přestupu)